Η Γνώση είναι Δύναμη ! Επειδή όμως μόνο με λόγια δεν θα υπάρξει ανέλιξη ούτε πνευματική ούτε σε υλικό επίπεδο, είναι σωστό να φέρουμε την γνώση σε πράξη. Πρώτα μέσω φιλοσοφίας και εσωτερισμού για να γίνουμε εμείς οι ίδιοι καλύτεροι και να βελτιώσουμε το περιβάλλον μας και έπειτα με βαθύ ψάξιμο στα άδυτα της Φύσεως και στις δυνάμεις του Αιθέρος που μας περιμένουν να τις ενεργοποιήσουμε και πάλι, όπως κάποτε! Είναι μέσα μας όλα.. ό,τι είναι γύρω μας είναι και στα κύτταρά μας.. Περιμένουν ενεργοποίηση. Για το καλό πάντα της Μητέρας Γης και των όντων που κατοικούν σε αυτήν. Γιατί αν δεν είμαστε εμείς αυτοί που θα ενεργοποιήσουμε την γνώση φίλοι μου αναγνώστες, θα είναι ποιος;

Χρυσή Τομή

Χρυσή Τομή

Δευτέρα, 20 Μαρτίου 2017

Το Πεπρωμένο μέσα από την αρχαία Ελληνική Μυθολογία. Σύνδεση Θήβας - Τροίας.

Γράφει η Αρετή Γεωργακοπούλου

Ο βίος μας εδώ είναι ένα ταξίδι.. κάθε τι που γεννιέται και πεθαίνει έχει μια Αρχή και ένα Τέλος, είτε σε μικροκοσμικό επίπεδο, όπου είναι ένας μόνο βίος, είτε σε μακροκοσμικό, που μπορεί να βρίσκονται πολλοί βίοι κατά την διάρκεια του ταξιδιού της Ψυχής, η οποία έρχεται από τον Πνευματικό Κόσμο, ενσαρκώνεται, ολοκληρώνει τα βιώματα του Ζωδιακού Κύκλου και ξαναγυρίζει στον προορισμό της, στην επανένωσή της με το Θείον. Η Αρχή και το Τέλος των Κύκλων συμβολίζεται από την Έκλειψη, την ένωση δηλαδή του Ηλίου και της Σελήνης. Σε αρχαίους λαούς βρίσκουμε παραδόσεις όπου κατά την διάρκεια μιας Εκλείψεως μας παρουσιάζουν την κεφαλή ενός Δράκοντα να τρώει τον Ήλιο, όπου αμέσως μετά, με το τέλος της Έκλειψης, ο Ήλιος βγαίνει από το στόμα του και νικά. Τέτοιες αναφορές έχουμε στο έπος Μαχαμπαράτα με τον Kala Rau να θέλει να καταβροχθίσει τον Ηλιακό Θεό Βισνού, στους Αιγυπτίους με την μάχη μεταξύ του Ηλιακού Θεού Ρα και το ερπετό Άποφις καθώς και στην Κίνα και στο Περού υπήρχε η πεποίθηση οτι Δράκοι επιτίθενται στον Ήλιο κατά την διάρκεια των Εκλείψεων. Το τελετουργικό που ακολουθούσαν οι περισσότεροι λαοί είναι να φωνάζουν δυνατά και να κρούουν τύμπανα προκειμένου να φοβίσουν τον Δράκοντα και να ενισχύσουν τον αγωνιζόμενο Ήλιο. Κάτι παρόμοιο λοιπόν βρίσκουμε και στους Ρωμαίους, να φωνάζουν δυνατά για να ενισχύσουν τον Απόλλωνα να νικήσει τον Δράκοντα.. 

 Ας σταθούμε στην ελληνική μυθολογία, βρίσκοντας τον, μικρό ακόμη, Απόλλωνα να εξοντώνει τον Πύθωνα που κατοικούσε στους Δελφούς και να επικρατεί εκείνος ως Πύθιος Απόλλων, διότι με την εξόντωση του τα μυστικά και η Γνώση του Πύθωνα πέρασαν στην κατοχή του Ηλίου - Απόλλωνος. Την μάχη παρακολουθούσαν η μητέρα του Λητώ και οι Νύμφες ενθαρρύνοντας τον Θεό και ψάλλοντας έπειτα παιάνες και ύμνους για να γιορτάσουν την νίκη του. Από αυτό το περιστατικό προέρχονται τα Πύθια, εορταστικά αγωνίσματα στους Δελφούς προς τιμήν του Θεού Απόλλωνος και αποτελούσαν την πιο σημαντική εκδήλωση μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες. Σε μια προγενέστερη εκδοχή του μύθου, ο Δράκος είναι γένος θυληκού και ονομάζεται Δελφύνη, από όπου πήρε το όνομά της η περιοχή των Δελφών.

 Οι Δράκοντες στην Μυθολογία είναι ο Βόρειος και ο Νότιος Δεσμός της Σελήνης, όπου ο Βόρειος είναι το κεφάλι και ο Νότιος η ουρά του Δράκου, δύο σημεία στον Ουρανό που βρίσκονται εκεί που η τροχιά της Σελήνης τέμνει την τροχιά του Ηλίου έτσι όπως φαίνονται από την Γη. Ενώ στα άλλα σημεία του Ζωδιακού η Σελήνη καθώς περιστρέφεται βρίσκεται λίγο πιο κάτω ή λίγο πιο πάνω από τον Ήλιο όποτε βρίσκονται στις ίδιες μοίρες, όταν όμως συναντιούνται κοντά σε αυτά τα σημεία, λόγω του οτι συναντιούνται οι τροχιές τους, η Σελήνη καλύπτει τον Ήλιο. Όσο πιο κοντά στο σημείο τομής (το σημείο Δεσμών) βρίσκονται τα δύο ουράνια σώματα, τόσο πιο ολική είναι η έκλειψη.




Ένας άλλος Δράκοντας είναι ο Κολχικός Δράκοντας που φύλαγε το χρυσόμαλλο δέρας του κριαριού το οποίο είχε μεταφέρει τον Φρίξο και την Έλλη στην Κολχίδα. Ο Φρίξος το θυσίασε στον Δία και χάρισε το δέρμα του στον βασιλιά της Κολχίδας, Αιήτη. Εκείνος το κρέμασε σε μια βελανιδιά 1. στο δάσος του θεού Άρη και έβαλε έναν ακοίμητο δράκο να το φυλάει. Όταν έφτασε ο Ιάσωνας σύμφωνα με μια εκδοχή του μύθου, που μας σώζεται από μια εικόνα σε αμφορέα, ο Δράκοντας καταπίνει και ξαναβγάζει προς τα έξω τον Ιάσωνα, δίπλα στην Θεά Αθηνά. Ο Ιάσων Ηλιακός Ήρωας. Σε μια άλλη εκδοχή  τον κοιμίζει η Μήδεια και τον σκοτώνει ο Ιάσωνας. Κάτοχος των μυστικών που φυλάττει ο Δράκοντας έγινε ο Ήλιος - Ιάσωνας από την επαφή μαζί του. 




Βλέπουμε πολύ συχνά να σχετίζονται οι Δράκοντες με τον Κριό που είναι η αρχή του ταξιδιού ή τον Θεό Άρη που είναι κυβερνήτης του. Η 00 Κριού είναι η Άνοιξη, τότε που γονιμοποιείται η Γη και ξεκινάει η ζωή.. Ο Ήρακλής, Ηλιακός Ήρωας, πριν ξεκινήσει το ταξίδι του μέσα στον Ζωδιακό, νεογέννητο ακόμη, έπνιξε στην κούνια του δύο πύθωνες... Ο Κολχικός Δράκοντας φυλάει το κριάρι στο δάσος του Άρη, ένας άλλος είναι ο Ισμήνιος Δράκοντας ο οποίος είναι γιος του Άρη. Τον βρήκε στην Θήβα ο Κάδμος, αφού μετά από χρησμό στους Δελφούς είχε ακολουθήσει μια αγελάδα (με μια βούλα πάνω της ίδια με την Πανσέληνο όπως μας αφηγείται ο Παυσανίας) 2.  και στο σημείο που εκείνη έκατσε, ο Κάδμος ίδρυσε την Θήβα. Σκότωσε τότε τον Δράκο και έσπειρε τα δόντια του, από τα οποία βγήκαν πολεμιστές, οι Σπαρτοί. Από αυτούς έζησαν μόνο πέντε που αποτέλεσαν τους πρώτους πολίτες της Θήβας. Μα και ο Ιάσωνας, μετά από εντολή του βασιλιά Αιήτη έσπειρε τα δόντια του Κολχικού Δράκοντα χρησιμοποιώντας άροτρο που το έσυραν ταύροι με πύρινη αναπνοή.. και φύτρωσαν άλλοι Σπαρτοί. 




Είναι εμφανές οτι το ταξίδι ξεκινά από τον Κριό και τον κυβερνήτη του τον Άρη και χρειάζεται τον Ταύρο για να επιβιώσει και να ζήσει. Ο Κριός είναι ο σπόρος που όλο παρόρμηση ζητά να βρει μήτρα (Ταύρος) για γονιμοποίηση και Ζωή. Γι' αυτό και το Τροπικό ωροσκόπιο αφετηρία του έχει την 00 Κριού.. μα υπάρχει και ένα σύστημα που χρησιμοποιείται από τους αρχαίους Βαβυλώνιους μέχρι και σήμερα και λέγεται Δραγωνικό ωροσκόπιο 3. από την λέξη draconic που προέρχεται από τον Δράκο και λειτουργεί βάζοντας τον Βόρειο Δεσμό στην 00 Κριού! Μελετά περισσότερο την εξελικτική πορεία της Ψυχής... Οπότε μπορούμε να δούμε πως, όχι μόνο η αρχή ενός βίου ξεκινάει από την 00 Κριού, αλλά και η αρχή του ταξιδιού της Ψυχής!

Έντονο λοιπόν το στοιχείο του Άρη και του Ταύρου, είτε με μορφή Ταύρου, όπως μεταμορφώθηκε ο Ζευς για να γονιμοποιήσει την Ευρώπη, ή σαν τους Ταύρους στο άροτρο για τους Σπαρτούς στην Κολχίδα στο δάσος του Άρη, είτε σαν την αγελάδα Ιώ που από την σμίξη της με τον Δία προέρχονται τα γένη των Δαναών (αλλιώς Αργείων ή Αχαιών), των Θηβαίων, των Αιγυπτίων και των Κρητών, είτε σαν την αγελάδα που ακολούθησε ο απόγονος της Ιούς από τον πατέρα του Αγήνορα, Κάδμος με την σύζυγο του Αρμονία, κόρη του Άρεως και της Αφροδίτης. Την ίδια αρχή έχει και μια άλλη πόλη...  Ο Ίλος, γιος του Τρώα, σύμφωνα με χρησμό που του είχε δοθεί ακολούθησε μια αγελάδα, που είχε και εκείνη βούλες, και  εκεί που η αγελάδα έκατσε να ξαποστάσει, στον λόφο της Άτης, ο Ίλος έχτισε εκεί την Τροία ή Ίλιον... Σύμφωνα με τον νεοπλατωνικό φιλόσοφο Πρόκλο και άλλους μελετητές 4 η πτώση της Τροίας έχει να κάνει με την Κάθαρση της Ψυχής και την αποκοπή της από τα κατώτερα στοιχεία της, τους χιτώνες που λαμβάνει κατά την Γένεση, τα σώματά της, οπότε επιστρέφει στον Πνευματικό Κόσμο. Η Πτώση ήρθε με τον Δούρειο Ίππο.. τον οποίο δεν εμπιστευόταν ο μάντης Λαοκόων και είπε στους Τρώες "Φοβού τους Δαναούς και δώρα φέροντας". Εκείνοι όμως τον αψήφισαν και οργισμένος πέταξε ένα κοντάρι στον Ίππο. Τότε δυο πελώριοι Πύθωνες, η Πόρκις και η Χαρίβοια,  βγήκαν από την θάλασσα και έπνιξαν και αυτόν και τα παιδιά του. Κατόπιν κουλουριάστηκαν στο άγαλμα της Αθηνάς. Αμέσως Οι Τρώες θεώρησαν οτι αυτό το γεγονός ήταν ευνοϊκό σημάδι και δέχτηκαν τον Ίππο.. και ξεκίνησε η εξάγνιση δια του Πυρός, με την βοήθεια των Δράκων.. 

Όμως και η Θήβα είναι η το ταξίδι της Ψυχής.. Ξεκινώντας από το γένος του Δράκοντα και του Κάδμου, λαμβάνει χώρα και ο Ήλιος με την Σελήνη, διότι ο Δράκοντας είναι γιος του Άρη και της Τιλφούσας = αυτή που τίλει το Φως, Ηλιαχτίδα. Ισμήνιος - περιέχει την Mήνη, που είναι η Σελήνη, υπάρχει και Ισμήνιος Απόλλωνας, η αγελάδα έχει πάνω της βούλα που μοιάζει με Πανσέληνο.. στην συνέχεια ο Αμφίων με την λύρα σηκώνει τις επτά Πύλες της Θήβας, 5. όπου σύμφωνα με τον Παυσανία δίπλα στις  Ύψιστες Πύλες βρίσκεται ιερό του Υπατου Διός και λίγο πιο κάτω από τις Νήιστες βρίσκεται ιερό της Δήμητρας και της Περσεφόνης,αλλά μας αναφέρει και οτι οι Νήιστες πήραν το όνομά τους από την τελευταία χορδή της λύρας, 6. βλέπουμε αντιστοιχία Κόσμων με τις Πύλες, ή είναι οι επτά νότες, οι επτά Ουρανοί, οι επτά σφόνδυλοι - Πλανήτες - Σειρήνες σύμφωνα με τον μύθο του Ηρός στην Πολιτεία του Πλάτωνα, τα επτά πέπλα της Ίσιδας, ή Σαλώμης, τα επτά σώματα- χιτώνες της Ψυχής... αυτά που έρχονται να πορθήσουν οι "Επτά επί Θήβας", οι οποίοι καθοδόν συναντούν μια νέα, την Υψιπύλη και της ζητούν να τους οδηγήσει σε μια πηγή να πιουν νερό.. εκείνη οδηγόντας τους αφήνει μόνο ένα νεογνό, γιό ενος ιερέα του Διός και το κατασπαράζει ο Δράκοντας της Νεμέας, τον οποίον κατόπιν σκοτώνουν οι Επτά, και έτσι καθιερώνονται τα Νέμεα προς τιμήν του βρέφους και του Διός. Ωστόσο δεν κατορθώνουν να ρίξουν τα τείχη της Θήβας και έρχονται δέκα έτη μετά οι Επίγονοι και την αποτελειώνουν... Δέκα έτη κράτησε και η πολιορκία της Τροίας.. άλλα δέκα έτη να γυρίσει ο Οδυσσέας στην Ιθάκη..  Ίσως, κατά την γνώμη μου, είναι ένας συμβολικός αριθμός από την στιγμή της πολιορκίας του Πνευματικού Κόσμου μέχρι την ολοκληρωτική "πόρθηση" της Ψυχής. 

Λέγοντας για την Θήβα να προσθέσω πως ο Σταύρος Πλακίδης στο έργο του " Η μυθολογία, η ονοματολογία και τα αξιοπαρατήρητα των Αστερισμών" σελ 142 αναφέρει πως υπήρχε στις Θήβες ναός αφιερωμένος στον Αστερισμό του Δράκοντα γύρω στο 1130 π.Χ., συγκεκριμένα στον γ Dra (κεφαλή του Δράκοντος) και πως η λατρεία στον Δράκοντα υπήρχε και στις Θήβες της Αιγύπτου. Επίσης οι Φλορενς και Κένεθ Γουντ στο βιβλίο τους "Η μυστική Ιλιάδα του Ομήρου" αναφέρουν πως οι πόλεις της Βοιωτίας αντιστοιχούν στα αστέρια του Δράκοντος.. Βλέπουμε λοιπόν μια σύνδεση του Δράκοντα της Θήβας και με τον συγκεκριμένο Αστερισμό.. Κεφαλή του Δράκοντος λέγεται και το σημείο του Βόρειου Δεσμού της Σελήνης.. Και βλέπουμε και στον Παυσανία 7. το εξής: Πως στον δρόμο από την Θήβα για τον Γλίσαντα υπάρχει τοποθεσία που οι Θηβαίοι ονομάζουν "Δράκοντος κεφαλή" και λένε πως το φίδι αυτό είχε βγάλει το κεφάλι του από την φωλιά και ο Τειρεσίας που έτυχε να είναι εκεί του έκοψε το κεφάλι με ένα μαχαίρι και έτσι πήρε το όνομα η τοποθεσία.. Μάλιστα στον Γλίσαντα, που βρίσκεται στο Υπάτιο όρος, έγινε η μάχη με τους Επίγονους (το Τέλος), αλλά και οι κάτοικοι αυτής της περιοχής συμμετέχουν και στον Τρωικό πόλεμο. 

Στην μυθολογία μας βλέπουμε και άλλους Ηλιακούς Ήρωες να νικούν Δράκοντες, ο Περσέας σκότωσε την Κήτη,τον θαλάσσιο Δράκοντα στην Αιθιοπία, πετρώνοντάς την με την όψη του κεφαλιού της Μέδουσας,  και έτσι έσωσε την Ανδρομέδα και την πήρε μαζί του και ο Βελλεροφόντης ιππεύοντας τον Πήγασο σκότωσε την Χίμαιρα, πολύμορφο τέρας, εκσφενδονίζοντας μολύβι στο φλεγόμενο λαιμό της..

Οι Δράκοι είναι φύλακες της Γνώσης και κάτοχοι των Μυστηρίων. Πρόκληση του Ηλίου μας να γνωρίσει τα μυστικά τους, να μάθει από πού προέρχεται και ποιος είναι ο προορισμός του, να βρεθεί σαν τον Ηρακλή στην πρώτη επιστροφή των Δεσμών του, σε ηλικία 18μιση ετών, μπροστά σε Τρίστρατο, όπου θα πρέπει να ακολουθήσει το δύσκολο δρόμο της Αρετής ή τον εύκολο δρόμο της Κακίας. Τον διττό χρησμό του Μαντείου των Δελφών που του δείχνει ποιος είναι ο σωστός δρόμος προς την εξέλιξή του. Ωστόσο αν ακολουθήσει τον λάθος δρόμο, θα βιώσει τα αναπόφευκτα δεινά προκειμένου να έλθει η Κάθαρση,σε αυτόν ή σε επόμενο βίο. Σαν τον βασιλιά Λάιο που πήρε χρησμό από τον Απόλλωνα να μην τεκνοποιήσει γιατί το τέκνο του θα είναι αιτία να καταστραφεί η Θήβα. Εκείνος δεν άκουσε και έφερε στον κόσμο τον Οιδίποδα.. Αμαρτίες γονέων παιδεύουσιν τέκνα... Ίσως εμείς είμαστε και οι γονείς και τα τέκνα.. οι πράξεις μας μας ακολουθούν στους επόμενους βίους μας. Ο Τρίποδας της Πυθίας είναι το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον μας. Ας φροντίσουμε να λάβουμε τα μαθήματα που μας στέλνει ο Δράκοντας Βόρειος Δεσμός στην παρούσα ζωή, για να μην τα βρούμε μπροστά μας στην επόμενη..


1. Κατά τον Πλάτωνα στον διάλογο Φαίδρο 275 b, μέσω του θροϊσματος των φύλλων της βελανιδιάς, οι παλιοί άνθρωποι λάμβαναν τα σημάδια των Θεών (μαντική).

2. Παυσανίας Βοιωτικά, 12.1 

3. Pamela A. F. Crane, Draconic Astrology: An Introduction to the Use of Draconic Charts in Astrological Interpretation, Wellingborough, North Amptonshire, England: Aquarian Press, 1987, pp. 1-58, 95-123, 143-189.

4.  Πρόκλος , Σχόλια στην Πολιτεία του Πλάτωνα (1.175 ) : "Νομίζω δηλαδή πως οι μύθοι θέλουν να συμβολίσουν με την Ελένη όλη την ωραιότητα του κόσμου της γένεσης που έλαβε υπόσταση με την δημιουργία, ωραιότητα για την οποία ξεσπά μέσα σε όλο τον χρόνο ο πόλεμος των ψυχών, μέχρι την στιγμή που οι πιο νοερές ψυχές (= Ελλήνες ), επικρατώντας των άλογων μορφών της ζωής ( = Τρώες ), οδηγηθούν από τον κόσμο τούτο στον εκεί τόπο (= νοητό), απ΄όπου ξεκίνησαν καταρχάς".

5. Παυσανίας Βοιωτικά 5.7 

6. Παυσανίας Βοιωτικά 8.4 , 25.5 

7. Παυσανίας Βοιωτικά 19.3 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου